BarTeam implementeert Horeca 2.0
7 Maart

BarTeam implementeert Horeca 2.0

Afgelopen maanden heeft een klein team hard gewerkt om onze bar en keuken te verbeteren. 

Focus was om het beleid en de procedures ten aanzien van bijvoorbeeld het gebruik van de apparatuur in de keuken, het openen en sluiten van het clubhuis, maar ook over het schenken van alcohol en over hygiƫne en veiligheid nog eens goed tegen het licht te houden en vast te leggen, en beter toegankelijk te maken. De komende periode gaan we dit stapsgewijs implementeren.

Digitale handleiding
Het resultaat is nu al een mooi opgeruimde keuken en berging, en een nieuwe handleiding. De BartTeam leden kennen de grote witte map met daarin de details rondom het openen en sluiten, de bereidingswijzen en het bedienen van de apparatuur. Deze handleiding is vernieuwd, en daarnaast ook gedigitaliseerd. Het is nu ook mogelijk om de handleiding op je mobiel te raadplegen. In de komende weken gaan we de informatie nog verder detailleren, en gaan we ook QR codes aanbrengen op bv apparaten in de keuken met een link naar de handleiding. Dit maakt het voor iedereen mogelijk om snel specifieke informatie terug te vinden.  

Verdeling taken
Dit helpt ons daarnaast om de rollen en verantwoordelijkheden binnen de barbezetting in de weekeindes aan te scherpen, waarin we streven naar een meer evenwichtigere verdeling van de taken. Vaak stonden de leden van het BarTeam in de keuken achter de frituur, en de ouders/leden achter de bar. Dit is in de loop van de tijd zo gegroeid, maar is niet het uitgangspunt van het BarTeam. We hebben ook gemerkt dat dit voor sommigen een reden is om het BarTeam te verlaten. Daarom gaan nu ook ouders/leden meedraaien in de keuken. Dit natuurlijk onder de coachende rol van de BarTeam leden, en met hulp van de nieuwe digitale handleiding.  

We zoeken barteamleden!
En over het BarTeam gesproken, we kunnen altijd nieuwe mensen gebruiken om ons team te versterken. Dus, lijkt het je leuk om deel uit te maken van de gezelligste commissie van HCY, meld je dan aan via [email protected], wil je liever eerst wat meer informatie, kom dan vooral naar onze informatieavond op woensdag 17 april om 19:30 uur (graag ook even aanmelden van te voren op [email protected])